Ponedeljak, Oktobar 18, 2010
Prvi koraci prilikom kupovine polovnog automobila
Svaki polovanautomobil ima svoje mane i vreline.Konkretno moj „Twingo“ ima mono pointubrizgavanje sto mu omogućava mnogo racionalniju potrošnju u odnosu na „Reno 5“koji ima karburator.Dok mu je mana osim malog prtljažnog prostora i godineproizvodnje.Došlo je vreme kada su delovi dotrajali,neki su zbog predjenihkilometara,a neki zbog godina proizvodnje i uticaja spoljašnjih faktora.
Generalno svakikupac polovnog automobila treba ako ne zna sam onda da povede osobu od poverenja,kakobi vizuelno mogli osmotriti auto,što fizički (provera da auto nije havarisan)tako i tehnički deo (motor-da li je otvaran i ako jeste na koji je način touradjeno).Kada se uradi provera automobila (fizički i tehnički),sledi PRVIredovan servis od strane novog vlasnika (govorim o ljudima koji kupuju autokako bi vozili duži vremenski period,a ne o preprodavcima).Zašto prvi?Palogično je kada kupite polovan automobil da se uradi kontrola svih tekućihpotrošnih delova i radi svoje bezbednosti zameniti,kako bi mogli od početkavoditi evidenciju o stanju automobila.
Redovan servis sadrži:
1.Zamenazupčastog i pk kajša (u koliko auto ima zupčasti kajš),u koliko ima lanac(proveriti da li ja zamenu) (Automobili na lančani pogon sa fabričkim lancemprelaze i po 200.000 kilometara)
2.Zmena ulja ifiltera kao i filtera vazduha i goriva (u koliko je benzinac i provera ilizamena svećica)
3.Kod dizelaobavezna zamena filtera nafte (kod metalnih rezervoara voditi računa da nepada skala pokazatelja goriva u rezervu) Zašto?Pa metalnirezervorai su farbani raznim zastitama koja se vremenom od agresivnosti naftepočinje listati i na taj način mozete zapučiti dovod goriva ili ako je filternekim slučajem mnogo zaprljan propustiti prljavštinu i na taj način uništi tibosh pumpu.Takav ceh bi mgao da vas košta od 150 i vise evra.