Ponedeljak, Novembar 01, 2010
Osnovna odrzavanja
Akumulator – je jedan od najvažnijih električnih uređaja u automobilu i zato ga treba povremeno komtrolisati. Najčešće se na polovima akumulatora stvore oksidne naslage, pogotovo na plus klemi koja je slab provodnik električne energije u oba smera, odnosno kada daje struju i kada je prima od diname alternatora. Ako je klema previše oksidirala treba je očistiti čeličnom cetko (kako bi skinuli grubu prljavstinu) a zatim finom brusnom hartijom.
Pranje i zaštita automobila – u zimskim uslovima eksploatacije karoserija je izložena velikim temperaturnim razlikama, vodi, snegu, industrijskoj soli koja je najveći neprijatelj karoserije. Blato, voda i so se zadržavaju na karoseriji i polako je nagrizaju. Zbog toga je poželjno da se vozilo češće pere, posebno donji postroj. Vozilo se pere odozdo na gore, posebnim šamponom ili deterdžentom za sudove, ali je potrebno dobro isprati vozilo i pažljivo ga obrisati. Jakim mlazem vode treba oprati donji postroj, blatobrane. Nakon toga ukoliko ima mesta napadnutih korozijom treba ih očistiti žičanom četkom, premazati sredstvom koje razlaže rdju i onda pristupiti zaštiti automobila ali samo kad je vozilo potpuno suvo. Zaštita se nanosi u dva do tri sloja prskalicom, sprejom i na nekim delovima četkom. Da bi se zaštita dobro vezala auto ne treba voziti najmanje tri dana. Zaštitu treba naneti i na pragove, a moguće je to posebnim sredstvima uraditi i na hromiranim delovima kola
Pritisak u pneumaticima – mora redovno da se kontroliše, jer je u suprotnom vozilo nestabilnije i pneumatik je izložen većem naprezanju. Podešavanje pravilnog pritiska radi se uvek samo kada je pneumatik hladan. Posle svakog skidanja pneumatika, obavezno je balansiranje. Da bi se postiglo ravnomerno habanje na svim točkovima (veće je na pogonskim točkovima) poželjno je da se posle 5000 km vrši zamena pneumatika. Dobro bi bilo da su sva četiri pneumatika od istog proizvodjača.
NAPOMENA:Najbitnije kod starijih automobila,u koliko prelazite vecu kilometrazu:
1.Prilikom pokretanja motora obaveyno otvoriti haubu i vizuelno prekontrolisati stanje motora (da nije doslo do nekog naprsnuca ili ostecenja delova)
2.Obavezna kontrola ulja i tečnosti za hladjenje motora (uvek u prtljažniku imati u rezervi barem 1L ulja i 2L tečnosti za hladjenje)
Ovo su vrlo dobri saveti za nas – žene vozače koje uglavnom samo sednu i voze, jedva pogledajući i da li ima dovoljno benzina. ;)