Nedelja, Novembar 14, 2010

Provera dotrajalosti delova

Provera ispravnosti ležaja (prednjih i zadnjih) točkova

Na koji način  se može izvršiti ova kontrola?Postoji vise načina,ali ja ću vam objasniti jedan,za koji se pokazalu u praksi da odredjuje kvar sa 100 % preciznosti.U koliko imate utisak da vam automobih huji u kabini,prilikom prelaska brzine od 60 km na h i osećate zvuk hujanja.Verovatno je doslo do dotrajanja jednog od prednjih,odnosno zadnjih lezajeva.Napomena (kod otkazivanja zadnjih ležajeva,najčešći simptom je osećaj struganja u zadnjem točkovima auta prilikom skretanja u krivinu).Način na koji možete proveriti ispravnost ležaja leži u sledećoj proceduri.

Od alata koji vam je potreban za proveru jeste:ručna dizalica i podupirač (klocna-radi sigurnosti i veće stabilnosti automobila)

Kada ste nabavili alat kreće se u realizaciju utvrdjivanja kvara:

-Podići jednu-prednju stranu automobili,tako da tocak bude slobodan.Obavezno postaviti podupirač (klocnu) kako bi stabilnos podignute stranice bila sto veća.Nakon toga  ući u kabinu i startovati motor.Ubaciti u 3 brzinu i zaleteti točak.Prilikom dostizanja brzine,brzo ugasiti motor i držati kvačilo,kako bi se točak i dalje vrteo.(u koliko ugasite motor,a auto vam ostane u brzini i pustite kvačilo,motor će zaustaviti točak i nećete uspeti da čujete da li se javlja zvuk hujanja)

Napomena: Netreba se bojati da će automobil pasti sa dizalice ili slično.Automobil je u tom trenutku rasterećen,jer je jedan točak u vazduhu i sva snaga se fokusira na njega.Drugi točak ostaje u mestu nepomičan)

Ispitivanje Manžetni (guma za zaštitu homo kinetičkih zglobova)

Ovo je na izgled jedna jako prosta stvar,koja ako ne vodite računa o njoj može da vas košta mnogo para.Manžetne su u stvari gume na homokinetičkom zglobovima,koje služe kako bi zaštitile sglob od uticaja prašine,vlage i ostalih spoljnih uticaja koje mogu izazvati neravremeno trošenje.Većina vozača nema naviku da se sagne i pogleda vizuelno motor od dole,kako bi prekontrolisao trap.To je jako bitna stvar,jer većina kvarova su vidljiva okom.Manžetne su stalno izlozene istezanju,po gotovo u mestu mirovanja i parkiranja (kada se mota pun volan) u tim situacijam najčesće tradaju.Nije njihov uzrok njihovog kvara motanje punog volana i izlaganju istezanjima,nego dotrajalost gume i uticaji spoljnim faktorima (kisa,sneg,prasina,itd) U slučaju da vam pukne manžetna i primetite ne vreme moguće je suzbiti troskove na minimum.

primer:zamena manžetne sa rukama majstora,može biti od 500 do 2000 dinara.Sve zavisi koliko kosta manžetna (a to zavisi od modela do modela auta).Dok bi vas zamena homokinetičkog zgloba i manžetne moglo izaći od minimum 2000 do neki 6000 dinara,opet sve zavisi od modela auta i cene zgloba.

To su delovi koji se ne menja tako često.Kada dodje do habanja homokinetičkog zgloba u glavnom je to vise faktor nepažnje vozača a ne spoljašnjih faktora.Jer prilikom pucanja manžetne zglob se ne ishaba odma nego vožnjom i daje u takvom stanju. 

 

 

[Odgovori]

superje blog,jel nije problem da mi kliknes na link iznad,da bih imao uslov za ocenu,hvala unapred...

Comment by nikola123 (11/21/2010 13:50)

Dodaj komentar

Dodaj komentar





Zapamti me